O mnie

wróżkaJestem wróżką
i jedną z nielicznych szeptunek zamieszkujących Polskę. Głównie zajmuje się zielarstwem, rytuałami, tarotem i kabałą. Ponadto czynnie udzielam się jako ekspert na portalu wieszjak.pl. Tutaj możesz obejrzeć moją wizytówkę zamieszczoną w wyżej wymienionym serwisie, a w dziale "artykuły" można znaleźć odnośniki do moich artykułów zamieszczonych na wyżej wymienionej stronie. Pozostałe artykuły można przeczytać na okulta.pl. Do niedawna tworzyłam horoskopy dla WP. Obecnie pisze artykuły dla wieszjak.pl zaś horoskopy można przeczytać na portalach
uroda-wdziek.pl i slim-line.pl.


The Order of Phosphorus

Major Arkana (Wielkie Wtajemniczenia)

Major Arkana (Wielkie Wtajemniczenia) są grupą 22. kart oznaczonych numerami od 0 do 21. Składają się na nie wyobrażenia różnych postaci, symboli, alegorii. Każdy z wizerunków nosi nazwę "arkanu". W XVII wieku pod każdym arkanem zaczęto stosować napisy tytułujące karty. W XIX w. karty te wzbogacono dodatkowymi symbolami z astrologii, alchemii, hermetyki i 22. literami alfabetu hebrajskiego.
Minor Arkana (Małe Wtajemniczenia) liczą sobie pozostałe 56 kart. Reprezentowane są one przez cztery "dwory", kolory naznaczone symbolami mieczy, kielichów, denarów i buław. Do każdego "dworu" przyporządkowane są cztery karty figuralne: król, królowa, rycerz oraz giermek. Do tego dziesięć blotek od dziesiątki do asa. W XVI w. cztery kolory Małych Wtajemniczeń skojarzono z czterema żywiołami: ogniem, powietrzem, wodą i ziemią. Uznawano, że każdy z nich reprezentuje jeden z czterech podstawowych charakterów ludzkich: choleryka, sangwinika, flegmatyka, melancholika.
Na początek to wystarczy...



Jeśli zastanawiacie się co ma wspólnego 666 z tarotem, już za chwilkę będziecie o tym wiedzieć... Ale uprzedzam, temat nie jest prosty.
Nie jest tu ważna historia tarota. Warto wspomnieć, że w pewnym momencie (XV w.) kart tarota zaczęto używać do celów czarnoksięskich. Karty zaś miały odtwarzać magiczne i wróżebne treści.
Wierzono, że ciąg cyfr ma stanowić kotarę dla tajemnej strony bytu. 3, 6, 7, 9, 18, 21... stanowiły magiczne liczby. Szóstka miała być cyfrą doskonałą. I tu zaczyna się powiązanie z 666!
3,6,9,18... To w tym punkcie najważniejsze liczby. Zawsze doprowadzą do 666, jakkolwiek ich nie interpretować. 3 - bo 3 szóstki; 6 - wiadomo, liczba człowieka; 9 - odwrócenie szóstki; 18 - trzy szóstki = 18. Bawiąc się w liczenie, zawsze okaże się, że wyjdzie któraś z tych cyfr.

3 szóstki to 666, 3x6=18, 1+8=9
3+6+9+18=36, 3+6=9, 3x6=18, 1+8=9
3+6+9=18, 1+8=9
3+3=6
3+6=9
3+9=12, 1+2=3
3+18=21, 2+1=3
6+6=12, 1+2=3
6+9=15, 1+5=6
3x6x9x18=2916, 2+9+1+6=18, 1+8=9
2x9x1x6=108,1+0+8=9
3x6=18
3x3=9
3x6=18
3x9=27, 2+7=9
3x18=54, 5+4=9
9x18=162, 1+6+2=9
18x18=324, 3+2+4=9

Jak zapewne zauważyliście, tak naprawdę wszystko kręci się wokół 9., nie 6. Czy to źle?
... Talia tarota składa się z 78 kart.
7+8=15, 1+5=6
Niestety, poprzez mnożenie wychodzi nam już tylko 2. Błąd? Nie wiem. Ale Major Arkana numerowane są od 0. A więc, ich liczba wynosi 22, ale w rzeczywistości numer kończy się na 21. Czy takie postawienie sprawy coś da? Sprawdźmy!
21+56=77 (!), 7+7=14, 1+4=5, 5+6=...2
A więc jednak nie! Dlaczego? Odpowiedź jest prosta, chociaż początkowo wszystko zmierzało do racji, w pewnym momencie należy zmienić tok myślenia (nie ma łatwo:)
W Major Arkanach karty numerowane są od 1 do 21. Zero możemy pominąć, bo w liczeniu nic nie znaczy. Jeśli policzymy karty od 1 do 21 (1+2+3+4+...+20+21) wyjdzie nam 231.

2+3+1=6, 2x3x1=6

Ale za wcześnie na zatarcie rąk. To dopiero wierzchołek góry lodowej...
Idąc powyższym tropem, otrzymamy:
Major Arkana - numery od 1 do 21 = 231
Minor Arkana - numery od 22 do 78, a więc
buławy - 22 - 35 = 399
kielichy - 36-49 = 595
miecze - 50-63=791
denary - 64-77=987
A więc: 399+595+791+987= 2772 (18, a więc 9)
Ale... cały tarot wynosi 3003, a więc 6.
Ale dochodzi jeszcze Głupiec, oznaczony liczbą 78 lub zero.
Minor Arkana + Głupiec= 2774+78=2852, (17, 8) .
Ale pamiętajmy, że nie pojmując całych "numerologii" kart, nie dojdziemy do prawdy. Bo... 3003+78=3081 (3)

I tu dochodzimy do sedna. Ktoś pomylił się w liczeniu i wyszło mu 3083. Ale to tak na marginesie.

Idziemy dalej: teraz należy zsumować:
- sumy punktów kolorów denarów;
- sumy punktów kolorów mieczy;
- sumy punktów kolorów kielichów;
w pierwszym rzędzie, a w drugim:
- sumy punktów kolorów mieczy;
- sumy punktów kolorów kielichów;
- sumy punktów kolorów buław.
(nie pytajcie mnie, dlaczego w ten sposób)

987 + 791 + 595 = 2373
791 + 595 + 399 = 1785
1778 + 1386 + 994 = 4158 (18)

Do liczby 4158 można dojść w inny sposób, ale i tak już chyba mocno namieszałem...
Skupmy uwagę na powyższym schemacie. Chodzi o to, że różnica pomiędzy trzema wynikami jest taka sama i wynosi 392:
1778 - 1386 = 392
1386 - 994 = 392 (3+9+2= 14 - ilość kart w każdym kolorze tarota).
Teraz wystarczy sumę 4158 podzielić na 14. To będzie 297, a więc 18.

Taki sam wynik otrzymamy, jeśli 4158 podzielimy prze sumę kart Minor Arkana - 231. Podobnie przy zsumowaniu cyfr 4158=18.
Nadal 18. Dlaczego? Co ta cyfra oznacza??? Czemu 4158, 231 i 18 są tutaj takie ważne?

Idąc pierwotnym tropem:
4+1+5+8+2+3+1+1+8=6
4158+231+18=447=6
4158+231-18=6
itd. ...

W idei astrologicznej numerologia odgrywała niezmiernie ważną rolę. Zauważmy, że wyniki powyżej zawsze wykażą 6, a także 3 i 18. Co w tym ważnego? Ano 3x6=18. 18 to liczba święta; w kabalistyce uznawana za liczbę życia. Alchemicy natomiast widzieli w niej symbol ducha i mocy boskiej. A symbol będzie żywy tylko wtedy, gdy wczuwając się w jego magiczną moc znaków lub liter, adept będzie potrafił rozgryźć jego siłę poznania. A 18 jest symbolem. Nie zapominajmy, że 666 również.
4518, 231, 18 stanowią pewnego rodzaju Trójcę, a 3 - podobnie jak 18 - stanowi kościec arytmozofii tarota. Dochodzimy do ważnego szczegółu: 4158, 231 i 18 to kryptografy bazowych liczb: 18, 9, 7, 6, 3:
4158: 4+1+5+8=18
18: 1+8=9
231: 2+3+1=6

oraz 231: (2x3)+1=7
7x3=21
21: 2+1=3

(tak uważał przynajmniej Etteilla)

Tak więc można w ten sposób zapisać, bezsensowne dla laików, równanie:
4158=231=9=7=6=3=1

A więc suma punktów Major Arkanów mogła mieć 2+3+1.
231 ma dwojaką naturę, była i szóstką i siódemką:
2x3+1 oraz 2+3+1).
Dlatego
6x7=42
a
4158:42=99.

W ten sposób powstała kolejna "święta liczba" - 99.

Po pierwsze
9+9=18
a po drugie 99 pomnożona przez dowolną cyfrę lub liczbę daje wynik, który zawsze prowadzi do
18-tu.

99x18=1782, a 1+7+8+2=18
99x9=891, a 8+9+1=18
99x99=9801, a 9+8+0+1=18
99x5698=564102, a 5+6+4+1+2=18

Wszystko sprowadza się więc do 18. Czyżby???????
Skupmy uwagę na trzech liczbach: 4158, 18, 231. Prowadzą one do dwóch najważniejszych: 18 i 6. Te trzy liczby mogą tworzyć "magiczny kwadrat".



Jeśli wyprowadzimy znany już nas sposób liczenia
4+1+5+8+1+8+2+3+1 = 33
3+3 = 6,
okaże się, że wszędzie będzie cyfra 6, a jedna przekątna wskaże nam tylko 18.



Zredukujmy kwadrat do jeszcze prostszej postaci. W każdym okienku zsumujmy cyfry:
4+1+5+8 = 9
1+8 = 9
2+3+1 = 6
i 9+9+6 = 24 = 2+4 = 6

Mamy więc:
9 9 6
9 6 9
6 9 9

I stąd:



No i 18 = 6+6+6

Teraz zmieńmy nieco "taktykę" i wprowadźmy pentagram. Jest to dość niekonwencjonalny sposób, ale bardzo obrazowy... Pentagram wpisany jest w okrąg, całość zaś wpisana jest w owy "magiczny kwadrat".



Zauważmy, że przy sumowaniu cyfr stykających się z wierzchołkami gwiazdy, jak i sumując te, które z wierzchołkami się nie stykają, zawsze otrzymamy to samo: 6.A więc:
9+9+9+9+6 = 42, względnie: (4x9)+6 = 42 = 6
9+6+9 = 24
i 6.

42, 24, 6:
4+2 = 6
2 + 4 = 6
6
czyli: 666.

Wynika więc z tego, że pentagram jest swoistą kombinacją liczby 666. Jednakże nie należy brać tych wywodów za pewnik. Najsłynniejszy magiczny kwadrat wywodzi się z Chin. Pewne podania mówią o tym, jak około 5000 lat temu Wu Hsia, pierwszy z pięciu mitycznych cesarzy prehistorycznych Chin widział, jak z Żółtej Rzeki wyszedł duży żółw. Wierzono wówczas, że wewnątrz żółwich skorup mieszkają bogowie, uznano to więc za dobry znak. Zaczęto dokładnie przyglądać się żółwiowi. Wu jak i jego ludzie, którzy sprawowali nad Żółtą Rzeką prace irygacyjne, zwrócili uwagę, że wyżłobienia na żółwiej skorupie tworzą idealny (magiczny) kwadrat 3x3. Wu i jego mędrcy wiedzieli, że jest to niezwykłe odkrycie i zaczęli analizować je przez długi czas. Odkrycie to miało być jednocześnie początkiem fengshui, księgi przemian (I Ching), numerologii i astrologii.
Według tego przekonania idealny kwadrat składał się z cyfr od 1 do 9:

4 9 2
3 5 7
8 1 6

Na podstawie magicznego kwadratu tworzy się idealny układ mieszkania, w którym środek kwadratu (5) pozostaje pusty. Tak więc owa siatka cyfr, w których suma w rzędach poziomych, pionowych i po przekątnej, daje zawsze ten sam wynik (15 - 1+5=6), odnosi się do harmonii człowieka z otaczającym go światem.

Odnosząc się do powyższego tekstu należy wziąć pod uwagę fakt, że dla Hebrajczyków liczba 6 stanowiła liczbę niedoskonałą, natomiast 7 - liczbę doskonałą.
Uwaga jest o tyle istotna, że w tekście pojawia się informacja, z której jasno wynika, że 6 jest liczbą doskonałą.

Nazwy i numeracja kart Major Arkanów - na podstawie: J.W.Suliga:BIBLIA SZATANA. Novum, Warszawa 1996.

Numer Nazwa popularna Inne nazwy
0 Głupiec Opętany, Wędrowiec, Włóczęga, Bezimienny
1 Mag Duch Eteru, Magik, Kuglarz, Czarnoksiężnik, Czarownik, Szarlatan, Minstrel, Paź, Alchemik, Hermes Trismigestos , Mag Mocy
2 Papieżyca Kapłanka, Hierofantka, Junona, Czarownica, Kapłanka Srebrnej Gwiazdy
3 Cesarzowa Królowa, Bogini Izis, Natura, Pani Wszechmocy
4 Cesarz Król, Ozyrys, Pan Prawa, Władca Wszechmocny
5 Papież Hierofant, Wielki Kapłan, Mistrz, Jupiter, Bakhus, Wielki Ojciec, Mag Wieczności
6 Kochankowie Małżeństwo, Eros, Hermes, Dzieci Głosu
7 Rydwan Wóz Triumfu, Aleksander Wielki, Pan Zwycięstwa nad Światem
8 Sprawiedliwość Waga, Prawo, Władca Równowagi
9 Eremita Pustelnik, Saturn, Czas, Garbus, Starzec, Mnich, Mędrzec, Prorok Wiecznego Czasu
10 Koło Fortuny Fatum, Szansa, Los, Traf, Pan Sił Żywota
11 Moc Siła, Hart, Córka Ognistego Miecza
12 Wisielec Zdrajca, Złodziej, Judasz, Krzyż Tau, Duch Wszechmocnych Wód
13 Śmierć Szkielet, Mór, Wielka Przemiana, Strażnik Bramy Śmierci
14 Umiarkowanie Umiar, Równowaga, Roztropność, Córa Pojednawców
15 Diabeł Demon, Szatan, Tyfon, Lucyfer, Bahomet, Dziecko Mocy Czasu
16 Wieża Boga Baszta, Twierdza, Dom Boga, Wieża Babel, Ogień, Strzała, Zamek Plutona, Władca Armii
17 Gwiazda Psia Gwiazda, Córka Horyzontu
18 Księżyc Luna, Dziecko Synów Wszechmocy
19 Słońce Sol, Pan Ognia
20 Sąd Ostateczny Sąd, Anioł, Duch Pierwotnego Ognia
21 Świat Universum, Zbawca, Tańczący Bóg, Chrystus

Kabalistyczna i astrologiczna symbolika kart Wielkich Wtajemniczeń przyjęta przez Zakon Złotego Świtu - na podstawie: J.W.Suliga:BIBLIA SZATANA. Novum, Warszawa 1996.

Numer Nazwa karty Litera alfabetu hebrajskiego Znak astrologiczny lub hermetyczny
0 Głupiec Alef Powietrze
1 Mag Beth Merkury
2 Papieżyca Gimel Księżyc
3 Cesarzowa Dalet Wenus
4 Cesarz He Baran
5 Papież Waw Byk
6 Kochankowie Zain Bliźnięta
7 Rydwan Cheth Rak
8 Moc Teth Lew
9 Eremita Jod Panna
10 Koło Fortuny Kaph Jowisz
11 Sprawiedliwość Lamed Waga
12 Wisielec Mem Woda
13 Śmierć Nun Skorpion
14 Umiarkowanie Samech Strzelec
15 Diabeł Ajin Koziorożec
16 Wieża Babel Pe Mars
17 Gwiazda Cade Wodnik
18 Księżyc Koph Ryby
19 Słońce Resz Słońce
20 Sąd Ostateczny Szin Ogień
21 Świat Taw Saturn

 
Copyright © 2008-2017 Wróżka Lilith Black Moon. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.